Peak Point

4 Life

4 Life er et innovativt tiltak som støtter elever med skolevegring og de som lærer bedre på andre måter enn gjennom tradisjonell undervisning. Ved bruk av VR-teknologi, digitale verktøy og spill skaper vi engasjerende læringsmiljøer som gjør undervisningen mer interaktiv, motiverende og morsom. Målet vårt er å skape en inkluderende og tilpasset skolehverdag der elevene får mulighet til å utforske seg selv og oppdage sine styrker.

Om programmet

Målgruppe

Ungdomsskole- og videregående elever.

Tidsplan

Programmet tilpasses skolens behov og kan gjennomføres fleksibelt over ett skoleår.

Pedagogisk tilnærming

4 Life programmet bruker VR-teknologi og prosjektbasert læring for å gi elever en mer personlig og praktisk tilnærming til utdanning. Elevene arbeider med virkelighetsnære oppgaver som knytter fagstoff til egne livsområder, noe som fremmer dybde læring og mestring.

Sted

Bergen

Hva får du ut av 4 Life?

Ved bruk av VR og interaktive verktøy kan eleven oppleve økt engasjement, trivsel og skolemestring, noe som styrker elevens selvtillit og læringslyst.

Eleven får mulighet til å anvende teoretisk kunnskap i praktiske oppgaver. Det gir en dypere forståelse og styrker relevansen av det de lærer i hverdagen.

Eleven får innsikt i hvordan utdanning påvirker fremtidige jobbmuligheter og verdien av å utvikle ferdigheter som er etterspurt i arbeidsmarkedet.

VR-basert læring og interaktive metoder kan hjelpe elever med lærevansker å prestere bedre og fullføre skolegangen.

Skolen får verdifull innsikt i VR som læringsverktøy.

Vi kan øke skolens kompetanse om hvordan VR kan gjøre undervisningen mer interaktiv og relevant.